08.05.2018

Varza a la Cluj

Acum cateva zile va aratam ce urma sa pun la cuptor. Azi am adus reteta si pozele. Varza a la Cluj este un fel de mancare delicios care se pragateste destul de repede. Va invit cu drag sa probati reteta!❤


Daca probati reteta mea de Varza a la Cluj, va stept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.



    Ingrediente
    Pentru straturile de varza:

  • o varza mai mare murata(sa fie de peste 1kg)
  • o lingura untura solida(o puteti inlocui cu 2-3 linguri de ulei)
  • o cescuta suc de rosii sau o lingura pasta de rosii/bulion
  • piper macinat
  • boia
  • cimbru
    Pentru stratul de carne:
  • 500 g carne tocata de porc
  • o ceapa
  • 4 linguri orez 
  •  ½ cescuta suc de rosii sau o lingurita pasta de rosii/bulion
  • sare
  • piper
  • boia
  • 2 linguri ulei

Mod de preparare:
Spalam varza si daca este prea sarata o lasam 2-3 ore in apa rece.
Cand este gata, o stoarcem bine si o taiem fideluta. O punem la calit intr-un vas in care am incins untura/uleiul. O calim aproximativ 20 de minute, apoi adaugam sucul de rosii si o condimentam cu boia, piper macinat si cimbru. Nu mai folosim sare ca deja varza este sarata.
Amestecul de carne:
Tocam ceapa marunt si o punem intr-un vas in care am incins uleiul. Cand aceasta se inmoaie adaugam carnea tocata si amestecam bine, pana aceasta isi schimba culoarea. Punem si orezul spalat, amestecam, si dupa 3-4 minute adaugam sucul de rosii. Condimentam cu sare, boia si piper.
Intr-o cratita asezam jumatate din varza calita, apoi punem amestecul de carne si il nivelam. Peste carne punem varza ramasa. Turnam apa cat sa acopere straturile de varza si carne, apoi dam cratita la cuptor(foc mediu) pentru aproximativ o ora si jumatate. Mai completam cu cate putina apa fierbinte cand aceasta scade. Varza trebuie sa se rumeneasca frumos deasupra. Servim Varza a la Cluj cu ardei iute si/sau smantana. Este o bunatate!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii, plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete cu MANCARURI CARNE/PESTE.



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu