26.02.2017

Gogosi turnate, cu iaurt

Gogosile turnate cu iaurt sunt pufoase si aromate, se fac foarte usor si sunt foarte gustoase. Perfecte pentru un desert rapid si delicios!😊

Daca probati reteta mea de Gogosi turnate cu iaurt, va astept cu drag sa reveniti si sa-mi spuneti cat de mult v-au placut. Orice sfat/sugestie primite de la voi sunt binevenite.😊

     Ingrediente:
  • 250 g iaurt 
  • 200 g faina( 6 linguri) 
  • 2 linguri cu zahar
  • 1 ou mare
  • 2 lingurite coaja de lamaie
  • 1 lingurita cu esenta de vanilie
  • 1 lingurita cu praf de copt
  • un varf cutit de sare
      In plus:
  • ulei pentru prajit gogosile
  • zahar pudra pentru pudrat gogosile 

Mod de preparare:
Masuram/cantarim toate ingredientele ca sa le avem la indemana. Cernem intr-un castron faina impreuna cu praful de copt. Peste faina punem: iaurtul, zaharul, sarea, oul, coaja de lamaie si esenta de vanilie. Amestecam cu telul in forma de para toate ingredientele pana rezulta o compozitie omogena. Avem grija ca sa nu fie cocoloase. Ne va iesi un aluat ca o smantana groasa, dar care curge. Daca amestecul este prea moale mai adaugati putina faina.
Luam o cratita, de preferat una mai ingusta si mai inalta...eu am folosit una cu diametrul de 18 cm. Turnam cam doua degete de ulei vegetal, apoi o punem pe foc mediu spre mare. Cand se incinge uleiul reducem focul la mediu. Focul de sub cratita trebuie sa fie moderat ca gogosile sa se prajeasca bine. Daca este prea mare, gogosile se vor arde la suprafata si vor ramane crude in interior, iar daca este prea mic gogosile se vor imbiba cu ulei. Trecem cu lingura prin uleiul fierbine, luam din compozitie cam o jumatate de lingura si turnam gramajoare de aluat. 
Vom proceda la fel de fiecare data cand formam o gogoasa. Lasam distanta intre ele pentru ca gogosile se  vor umfla mult la prajit, nu le ingramadim. Avem grija ca gogosile sa nu atinga fundul vasului, eventual putem trece usor cu furculita pe sub ele. Le prajim pe ambele parti pana se rumenesc, apoi le scoatem pe prosoape de hartie ca sa absoarba surplusul de ulei. La sfarsit cernem deasupra lor zahar pudra.Din ingredientele folosite mi-au iesit 20 de gogosi. Sunt rapide si tare bune .Le servim cu pofta alaturi de cei dragi.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase ca sa aveti de unde va inspira. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.






Aici gasiti reteta pentru SCOVERGI .



30 de comentarii:

  1. Anonim5/1/18

    Nu stiam ca pentru faina unitatea de masura este litrul, dar ma rog, au iesit bune.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim14/1/18

      nu este litrul unitatea de masura ptr faina, nici nu scrie 250 ml faina, scrie "o cana si jumatate de faina", cana trebuie sa aiba 250 ml

      Ștergere
    2. Anonim18/1/18

      Inteligenta te mai dai, dar cred ca citesti mecanic ,fii mai atenta la citit!!!!!!

      Ștergere
    3. Anonim6/6/22

      Era vorba de capacitatea cănii.

      Ștergere
    4. Anonim8/6/22

      Suuupeeer bune

      Ștergere
  2. Buna ziua doamna eu am facut reteta dumneavoastra si mi-au iesit foarte bune . Multumesc pt retetele foarte bune si usoare care le impartiti cu noi . Continuati asa 🌹🌹🌹

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Ma bucur mult ca ti-au iesit si au fost si pe gustul vostru. Iti multumesc pentru vizita si te mai astept oricand cu drag!

      Ștergere
    2. Anonim26/8/22

      Multumesc mult, mi-am amintit de anii copilariei cand mama facea aceste gogosi,acum ca mi-ai amintit o sa le fac sigur!

      Ștergere
    3. Cu drag, ma bucur ca aceasta reteta iti este de folos. O zi minunata!

      Ștergere
  3. super bune ,,,multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Te mai astept aici si cu alte bunatati! O seara frumoasa!

      Ștergere
  4. Va multumesc pt reteta au iesit foarte bune va pup mult respect

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim20/5/19

    Buna ziua,
    fara ou nu se poate ?

    RăspundețiȘtergere
  6. Am facut si a trebuit sa mai adaug lapte in compozitie.Era vartos aluatul.Iesise ca un aluat normal ce se intinde.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Nu inteleg de ce....poate ai gresit cu ceva.

      Ștergere
    2. Am pus exact cantitatile care scrie. Nici eu nu inteleg.

      Ștergere
    3. Eu zic sa mai incercei oadata :) O seara frumoasa!

      Ștergere
    4. Anonim7/1/23

      Posibil din cauza făinii, nu sunt toate la fel!

      Ștergere
  7. Pot sa folosesc kefir in loc de iaurt?

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim10/4/20

    Tocmai ce le-am facut. Foarte dragalase si aromate, bune bune. Multumesc si pentru aceasta reteta! ��

    RăspundețiȘtergere
  9. Sint foarte , foarte gustoase, sa stiti ca am cucerit pe toti cei ce au mincat de fiecare data cand am facut si mai vor, tot timpul imi zic sa fac, daca i_as asculta ar trebui sa fac in fiecare zi , sunt foarte bune , gustoase si aromate si daca cumva ramin pe a doua zi sint moi si bune nu se usuca ca si celelalte gogosi , multumim din suflet pentru toate retetele minunate , va pup si va imbratisez cu drag 😘😘😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pup si eu...ma bucur ca va plac gogosile. O zi buna!

      Ștergere
  10. Anonim21/1/23

    Eu am încercat rețeta și au ieșit super...

    RăspundețiȘtergere
  11. Anonim6/5/23

    Bună ziua și t minunate multumesc

    RăspundețiȘtergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!

COPYRIGHT Bunătăți din bucătăria Gicuței ©2016- 2024. Toate articolele și imaginile de pe acest blog aparțin autorului Bunătăți din bucătăria Gicuței. Orice multiplicare, copiere sau publicare a acestora fără acordul scris al autorului, se vor pedepsi conform legii in vigoare (Legea 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe.).