25.12.2016

Tort Buturuga

Tortul Buturuga sau o rulada putin mai altfel are un aspect deosebit si este absolut delicios. Eu am reusit sa imi surprind familia cu acest desert..... sper sa il incercati si voi!💗


Daca probati reteta mea de Tort Buturuga, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

     Ingrediente
     Foaie rulada(blat):

  • 4 oua 
  • 5 linguri zahar(125 g)
  • 6 linguri faina(150 g)
  • 5 linguri ulei(75 ml) 
  • 5 linguri apa(75 ml) 
  • 1 lingurita esenta vanilie 
  • 1 lingurita praf de copt 
  • un varf cutit de sare
    Crema:
  • 250 g unt 82% grasime 
  • 3 linguri cacao(75 g) 
  • 150 ml apa 
  • 7 linguri zahar(175 g) 
  • 3 galbenusuri 
  • 1 lingura esenta rom 
  • 5 linguri miez de nuca macinat(125 g)




Mod de preparare
Foaie rulada:
Separam albusurile de galbenusuri. Galbenusurile le amestecam cu uleiul pus ca la maioneza...ne ajutam de un tel in forma de para, apoi aromatizam cu esenta.
Punem zaharul si apa intr-o craticioara pe foc mic si o lasam sa fiarba 1-2 minute sau pana se dizolva zaharul si se formeaza un sirop.
Mixam albusurile spuma cu sarea. Turnam treptat siropul fierbinte peste spuma de albus, apoi adaugam amestecul de galbenus si ulei.
Cu ajutorul telului sau al unei spatule de bucatarie incorporam faina cernuta si amestecata cu praful de copt, amestecand cu miscari largi, de jos in sus.
Tapetam o tava mare(tava de aragaz-34x31cm) cu hartie de copt si turnam aluatul, apoi nivelam. Dam tava la cuptorul preincalzit la foc mediu(180°C) pentru aproximativ 15 minute sau pana blatul se rumeneste putin pe margini. Cand blatul este copt il scoatem din tava cu hartie cu tot si il acoperim cu un prosop. Il lasam sa se raceasca, apoi il desprindem usor de pe hartie.
Crema:
Amestecam intr-o craticioara zaharul si cacao, apoi adaugam apa si omogenizam cu telul. Punem craticioara pe foc si o lasam pana zaharul se dizolva. Cand este gata, dam deoparte si cand se racoreste adaugam in fir subtire galbenusurile batute cu furculita. In timp ce punem compozitia de galbenus amestecam continuu pana la omogenizare. Lasam sosul astfel obtinut sa se raceasca complet, apoi adaugam esenta. Mixam untul spuma, apoi adaugam treptat sosul de cacao. Impartim crema in doua parti egale, si intr- una din ele punem nuca macinata.
Asamblare:
Peste blatul racit intindem crema in care am incorporat nuca. Nivelam si rulam pe latime cu ajutorul hartiei de copt. Dam la frigider 1-2 ore sa se raceasca bine ca s-o putem taia. Cand s-a racit, o scoatem din frigider, indepartam marginile si taiem oblic doua felii cu dimensiuni diferite. Asezam rulada pe un platou si lipim pe lateral feliile(vezi foto mai jos). Acoperim toata suprafata ruladei cu crema, apoi cu ajutorul unei furculite trasam linii care sa imite scoarta copacului....aici m-a ajutat sotul meu 😍. Decoram dupa preferinta. Pana la servire pastram rulada in frigider. A iesit frumoasa, nu-i asa?😉
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete cu DULCIURI.









































Aici gasiti reteta TORTULUI CIOCOLATOS (DE ANUL NOU)
.
Aici gasiti reteta PRAJITURII ALCAZAR.

8 comentarii:

  1. MInunate dulciuri!!!si Gicuta e o artista!!!pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte bine arata, si cred ca e si foarte gustos. Complimentele mele!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce gramaj are cana?
    Sau spuneti-mi vă rog exact gramajul la făină și la zahăr.
    Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Cana cu volumul de 250 ml. O zi frumoasa!

      Ștergere
  4. Anonim27/11/22

    se poate înlocui untul cu margarină ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Cred ca merge, dar nu recomand margarina.

      Ștergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!