23.12.2016

Prajitura cu gem,nuca si aluat razuit

O prajitura ieftina si delicioasa…o prajitura cu gust de copilarie.



loading...




     Ingrediente
     Aluat:
  • faina 650 g (aproximativ)
  • 125 g zahar pudra
  • 2 galbenusuri
  • 200 g untura (puteti folosi unt)
  • 3 linguri smantana
  • o fiola esenta vanilie
  • 1 pliculet amoniu stins in otet (puteti folosi praf de copt sau bicarbonat)
  • un varf cutit de sare


     Umplutura:
  • 2 borcane de 400g cu gem (am folosit de gutui si am pus si doua linguri cu gem de  mure)
  • 200 g nuca taiata marunt


Mod de preparare:
Punem intr-un castron untura,smantana, galbenusurile,zaharul pudra,vanilia si praful de sare.
Le amestecam ,apoi adaugand faina treptat.
Rasturnam aluatul pe blatul infainat si il framantam cateva minute. Trebuie sa ne iasa un aluat un pic mai tare.
Rupem un sfert din  aluat si il dam la congelator.Restul il intindem cu sucitorul intr-o foaie  de aproximativ 1 cm. Eu l-am intins direct pe hartie de copt, apoi l-am transferat cu totul intr-o tava.




Peste foaia de aluat intindem gemul pe care l-am amestecat cu nucile.
Scoatem aluatul din congelator si il radem peste gem. 
Dam ta va la cuptorul preincalzit pentru aproximativ 45-50 de minute.
Portionam prajitura cand se raceste.Deliciu!! 
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii.
Sa va fie de folos!😘














loading...
loading...

2 comentarii:

  1. Bună seara!!A ieșit perfectă!Soţul peste măsură de încântat cand a văzut o.Nu mai mancase din copilărie.Am folosit gem de prune si unt.Numai bine!Abia aștept să încerc si alta reteta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna! Ma bucur tare mult ca v-a placut,Mihaela. Sa aveti un weekend frumos!

    RăspundețiȘtergere

});

Articole recente