30.11.2016

Prajitura cu foi de cacao si crema de cocos (de post)

Chiar daca nu contine oua, lapte sau unt, este un desert delicios. Pot spune ca este cea mai buna prajitura de post pe care am preparat-o pana acum.

Daca probati reteta mea de Prajitura cu foi de cacao si crema de cocos (de post), va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.
     
     Ingrediente
     Foi:

  • 250 g faina 
  • 2 linguri cacao 
  • 8 linguri ulei 
  • 8 linguri apa 
  • 4 linguri zahar 
  • 1 lingurita amoniu de prajituri 
  • 2 lingurite esenta de rom 
  • 1 lingurita otet 
  • un varf cutit de sare 
    Crema:
  • 1 cutie crema nuca de cocos(400 ml)se poate cumpara si de AICI
  • 150 ml lapte de soia sau de cocos 
  • 5 linguri fulgi nuca de cocos 
  • 5 linguri zahar 
  • 4 linguri amidon alimentar 
  • 100 g margarina vegetala 
  • 1 fiola esenta de vanilie 


Mod de preparare
Foi
:

Punem intr-o craticioara zaharul, sarea si cacaoa. Amestecam cu telul, apoi turnam apa si omogenizam.
Punem craticioara pe foc si o lasam cat sa se dizolve zaharul, apoi o dam deoparte si cand se raceste transferam “sosul”  obtinut intr-un castron.
Adaugam amoniul stins in otet, esenta, uleiul, apoi incepem sa framantam adaugand faina treptat.
Rasturnam aluatul pe blatul de lucru infainat si il mai framantam 1-2 minute maxim.
Daca aluatul este prea moale mai adaugam faina(eu am mai adaugat aproximativ 2 linguri).
Infasuram aluatul in folie alimentara si il dam la frigider pentru o jumatate de ora, dupa care il impartim in trei si intindem foi pe care le coacem pe dosul tavii.
Eu am intins foile direct pe hartie de copt si le-am transferat cu totul pe fundul unei tavi(24x24 cm). Am copt fiecare foaie aproximativ 8-10 minute la foc potrivit in cuptorul preincalzit la foc mediu.
Crema:
Intr-un vas amestecam zaharul cu amidonul, adaugam laptele de soia(cocos) si amestecam cu telul.
Punem intr-o craticioara pe foc crema de nuca de cocos, iar cand se infierbanta turnam in fir subtire amestecul de lapte, zahar si amidon.
Lasam sa fiarba la foc mic amestecand continuu cu telul pana compozitia se ingroasa ca o smantana.
Cand este gata, o lasam sa se raceasca. Cu ajutorul mixerului incorporam margarina si fulgii de cocos.
Asamblare:
Asezam prima foaie pe o tava si intindem peste ea jumatate din crema.
Peste crema asezam a doua foaie, apasam usor si intindem restul de crema.
Acoperim cu ultima foaie, "imbracam" prajitura cu o folie alimentara si punem deasupra ei un tocator ca sa stea presata. Lasam prajitura la loc racoros pana a doua zi.
A doua zi folile se vor inmuia si putem portiona si servi prajitura. Deliciu!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti RETETELE MELE DE POST.








Aceasta este crema de cocos pe care am folosit-o eu.







Aici gasiti reteta pentru  NEGRESA DE POST.
Aici gasiti reteta CHECULUI DE POST.

9 comentarii:

  1. Crema de nuca de cocos se numeste cumva si lapte de cocos?

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna,Nicole! Este o crema de consistenta smantanii...poti folosi si laptele de cocos si adaugi o lingura de amidon in plus. Te pup si-ti multumesc de vizita :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Monica11/3/17

    Bună!
    Unde găsim aceasta crema de nuca de cocos?
    Mulțumesc!
    Prajitura arata foarte bine! Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foile mi se sfarama ce pot face???

    RăspundețiȘtergere
  5. Pai nu va ies foile ca lipsește uleiul din start e greșită rețeta de unde reușită

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Le intinzi direct pe foaia de copt si vor fi ok!

      Ștergere
  6. Abia am incorporat faina si nici pe aia toată. Inițial Am zis ca e din cauza uleiului de cocos topit, dar am folosit apoi ulei de fl soarelui si am frământat de ma dor mâinile. Mi se pare prea putin lichid? Sau asa trebuie să iasă? Exagerat de greu de frământat, am mai adăugat si apa ai ulei. Sunt in frigider acum. Ce am modificat a fost cantitatea de zahar, 3 lg. Dar de aici să fie problema?? Asa asteptam sa fac prăjitură asta...m a dezamagit

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna. Nu inteleg cum de a iesit atat de tare aluatul. Eu am amai adaugat faina, era prea moale. La final cum a iesit prajitura?

    RăspundețiȘtergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!