11.10.2016

Pate de ficat

Pate de casa fara coloranti si conservanti...cel mai bun! Daca o sa incercati reteta, nu o sa-l mai cumparati niciodata, o sa-l faceti acasa. 💜


Daca probati reteta mea de Pate de ficat sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😍. Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.

    Ingrediente:
  • 500 g ficatei de pui
  • 2 cepe
  • 3-4 catei de usturoi
  • 150 g unt
  • 150 ml vin 
  • 3-4 linguri ulei
  • boia
  • sare
  • piper macinat
  • lapte



Mod de preparare:
Spalam ficateii in mai multe ape reci. Nu uitam sa verificam fiecare bucata de ficatel ca sa nu aiba punguta cu fierea...in caz ca are, o vom indeparta cu mare atentie ca sa nu se sparga. Cand sunt gata, ii punem intr-un vas si turnam lapte peste ei cat sa ii acopere macar cat un deget. Acoperim vasul cu capac si il punem in frigider pentru o ora, o ora si jumatate.
Dupa acest timp incingem 3-4 linguri cu ulei intr-o cratita si calim/inabusim 2-3 minute ceapa si usturoiul tocate marunt. Peste ceapa si usturoi punem ficateii scosi din frigider si scursi de lapte. Ii calim cateva minute pana isi schimba culoarea, apoi turnam vinul. Eu am folosit vin rosu facut in casa, dar este foarte bun si vinul alb sau putem pune supa de legume/pui sau chiar cu apa. Condimentam cu boia si piper macinat si ii tinem in continuare pe foc mic pana scade tot lichidul si ficateii si legumele se gatesc.Cand sunt gata, adaugam sare dupa gust si ii lasam la racit. Cand se raceste punem amestecul in vasul blenderului sau in orice alt vas impreuna cu untul moale taiat cubulete. Pasam totul 2-3 minute sau pana obtinem o pasta omogena. Gustam si daca este nevoie mai adaugam sare sau condimente. Transferam pasta obtinuta intr-un vas cu capac pe care il punem in frigider. Pasta/pateul va fi moale la inceput, dar dupa ce sta in frigider 3-4 ore se va mai intari si va avea consistenta tocmai buna pentru a fi intinsa pe paine.
Se poate  pastra la frigider 3-4 zile. Este gustos si mult mai sanatos ca cel din comert. Simplu de facut, nu-i asa? 😊
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase ca sa aveti de unde va inspira. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Aici gasiti reteta pentru PLACINTELE CU FICATEI.

28 de comentarii:

  1. Se pot adauga galbenusuri fierte (aprox 4-6), o lingurita de mustar sau castraveciori murati, bine storsi de zeama.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pentru idee si pentru vizita. O zi frumoasa sa ai!

      Ștergere
  2. Anonim14/10/20

    Sunteți genială în tot ceea ce faceți. Complimente!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc din suflet! O seara frumoasa sa aveti!

      Ștergere
  3. Mulțumesc pentru rețetă! Felicitări! Delicios!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag! Iti multumesc si eu pentru vizita, o zi frumoasa!

      Ștergere
  4. Multumesc pt aceasta reteta minunata! A iesit f gustos 😊

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim27/10/22

    Toate retetele publicate de dumneavoastrā, si preparate de mine au fost foarte bune ! Multumim !

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim27/10/22

    Bună ziua! Eu pun și putina smantana în compoziție.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt convinsa ca este foarte bun si cu smantana.

      Ștergere
  7. Anonim27/10/22

    Se poate face si cu fcat de vitel ?

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim27/10/22

    Daca nu am vin alb ca nu se gaseste aici cu ce pot inlocui ,va rog sa imi spuneti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti aduga supa de legume, de carne sau chiar apa in care adaugi 1/2 lingurita cu otet.

      Ștergere
  9. Anonim10/11/22

    Pare foarte bună și foarte curând o să o încerc . Vă mulțumesc pentru rețeta aceasta si pentru cea a plăcințelelor cu ficăței pe care sâmbătă o să le fac sigur 😋😋😋

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, astept sa imi spui cum ti-au iesit.

      Ștergere
  10. Anonim9/1/23

    Foarte bune retetele dv

    RăspundețiȘtergere
  11. Anonim12/2/23

    Multumesc pentru reteta sunteti geniala!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag. Si eu iti multumesc pentru aprecieri!

      Ștergere
  12. Anonim3/6/23

    Sărut mâinile! Se poate steriliza/conserva? Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara. Da, se poate steriliza la bain-marie sau in cuptor la 100 grade timp de o ora.

      Ștergere
  13. Anonim3/1/24

    Buna seara da foarte interesanta reteta si simpla si detatiata foarte bine, asa trebuie sa ne invatam sa consumam numai din casa doamne ajuta!

    RăspundețiȘtergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!

COPYRIGHT Bunătăți din bucătăria Gicuței ©2016- 2024. Toate articolele și imaginile de pe acest blog aparțin autorului Bunătăți din bucătăria Gicuței. Orice multiplicare, copiere sau publicare a acestora fără acordul scris al autorului, se vor pedepsi conform legii in vigoare (Legea 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe.).