12.09.2016

Tort Amandina

Un tort preparat pentru onomastica sotului meu …a fost alegerea perfecta .

loading...
   

       Ingrediente
       Blat:

  • 6 oua
  • 9 linguri zahar
  • 5 linguri faina
  • 3 linguri cacao
  • 3 linguri ulei
  • o lingurita praf de copt
  • un praf de sare
       Crema:
  • 400 g unt gras
  • 4 galbenusuri
  • 9 linguri zahar
  • 3 linguri cacao
  • 2 linguri lapte
  • Pentru insiropat:
  • 300 ml cappuccino



       Glazura:
  • 200 g ciocolata cu lapte
  • 50 g unt
  • 50 ml frisca lichida
       Décor:
  • ¼ din crema
  • 100 g ciocolata



Mod de preparare
Blat: am separat albusurile de galbenusuri. Albusurile le-am batut spuma cu un praf de sare si am inceput sa adaugat zaharul lingura cu lingura.Am mixat bine pana s-a format o spuma consistenta.Treptat am adaugat si galbenusurile amestecate cu uleiul . Am cernut faina cu cacao si praful de copt si cu ajutorul unei spatule am incorporat-o in compozitia de oua.Am turnat compozitia intr-o forma rotunda ( diametrul de 22 cm) tapetata cu hartie de copt. Am dat tava la cuptorul preincalzit la foc mediu pentru aproximativ 25-30 de minute. Am facut testul cu scobitoarea. Cand blatul a fost copt l-am lasat sa se raceasca.







Crema: intr-o craticioara am pus galbenusurile si cu un tel le-am amestecat cu zaharul, laptele si cacaoa. Am pus sa fiarba pe baie de aburi amestecand continuu pana compozitia s-a ingroasat.Am dat deoparte si cand s-a racit am adaugat esenta de rom.
Am mixat spuma untul moale si am incorporam treptat compozitia de galbenusuri racita.
Asamblare: am taiat blatul in trei parti, pe orizontala.Am insiropat fiecare parte de blat cu cappuccino si am umplut tortul cu crema.Am oprit 1/4 crema pentru décor.
Glazura: am pus toate ingredientele intr-un vas si le-am topit pe baie de aburi.
Cum am decorat:
Am imbracat marginile tortului cu un strat subtire de crema(am oprit 2-3 linguri pentru aveline) apoi am asezat de jur imprejurul tortului la baza , bucati de ciocolata.



Am turnat aproximativ trei sferturi din glazura( calda) in mijlocul tortului si am inclinat usor platoul sa se prelinga si pe margini.Din restul de glazura am modelat un grilaj dupa ce tortul a stat la frigider aproximativ 20 de minute.Dupa inca 20 de minute de stat la frigider, cu ajutorul unui posh, am format aveline.In centrul fiecarei avelina am pus un “bob” de ciocolata alba topita,iar in centrul tortului bucati de ciocolata.A iesit un tort minunat…voi ce ziceti?
Sa va fie de folos!
Aici gasiti mai multe retete cu bunatati din bucataria mea.







loading...
loading...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente