12.06.2016

Chec marmorat

La prima vedere pare un desert mai greu de realizat, iar aici ma refer la aspectul marmorat. Nu este asa....cu putina rabdare ne va iesi un chec frumos si delicios.

Daca probati reteta mea de Chec marmorat, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

    Ingrediente:
  • 8 oua 
  • 2 cani faina (300 g) 
  • 1 ½ cana de zahar(300 g) 
  • ½ cana ulei 
  • 2 linguri cacao
  • o lingurita esenta de rom 
  • 2 pliculete zahar vanilat 
  • 2 lingurite coaja de lamaie 
  • o lingurita praf de copt 
  • un varf cutit de sare

Mod de preparare:
Faina, zaharul si uleiul le vom masura cu o cana de 250 ml. sau le vom cantari...cum va este mai usor.
Separam galbenusurile de albusuri. Presaram sarea peste albusuri si le mixam pana obtinem o spuma tare. Adaugam treptat zaharul (in 2-3 reprize) si zaharul vanilat si mixam pana acesta se dizolva si se formeaza o bezea. Mixam galbenusurile cu uleiul pus ca la maioneza, apoi le adaugam treptat in bezea. Cu ajutorul unei spatule de bucatarie incorporam faina cernuta cu praful de copt, amestecand usor,  de jos in sus. Aromatizam cu coaja de lamaie. Impartim compozitia in doua, iar intr-una din ele adaugam cacaoa si esenta de rom. Amestecam usor pana cacaoa se distribuie uniform. Tapetam doua tavi mari (am folosit tavile de cozonac) cu hartie de copt. Punem in mijlocul fiecarei tavi o lingura din compozitia alba, apoi o lingura din compozitia maro(vezi foto mai jos) si tot asa pana terminam ambele compozitii. Dam tavile la cuptorul preincalzit la foc moderat(180° C) pentru 40-45 de minute. Facem testul cu scobitoarea: infigem o scobitoare in mijlocul checului si daca iese curata, fara aluat prins pe ea, inseamna ca este copt.
Cand sunt coapte, le scoatem din tavi si le lasam sa se raceasca. Servim Checul marmorat cu mare pofta... si frumos si gustos❤❤!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii. , plus alte doa retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.








8 comentarii: