29.03.2016

Prajitura desteapta cu cacao

Cremoasa si delicioasa. Aceasta prajitura, la copt, se separa singura in straturi. Se poate face si in varianta cu ciocolata sau cu vanilie. Mai jos gasiti link spre retete, sa va fie de folos!💛




Daca probati reteta mea de Prajitura desteapta cu cacao, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


    Ingrediente:
  • 9 oua
  • 200 g unt
  • 250 g zahar pudra
  • 150 g faina
  • 50 g cacao
  • 1 litru lapte
  • o fiola esenta de rom
  • un varf cutit de sare

Mod de preparare:
Topim untul intr-o cratita la foc mic, apoi il lasam la racit.
Cernem faina si o amestecam cu cacoa.
Separam albusurile de galbenusuri.
Mixam galbenusurile cu zaharul pus in 3-4 reprize pana acesta se dizolva.
Adaugam in fir subtire untul topit mixand la viteza mica, apoi adaugam treptat amestecul de faina si cacao.
Punem treptat si laptele caldut mixand(tot la viteza mica) pana la omogenizare.
Peste albusuri punem un varf cutit de sare, le mixam spuma, apoi le incorporam treptat in compozitia de mai sus cu ajutorul telului in forma de para. 
Turnam compozitia intr-o tava (35 x25 cm) tapetata cu hartie de copt.
Dam tava la cuptorul preincalzit la foc mediu(170-180
°C) pentru aproximativ 1 ora sau pana prajitura se rumeneste deasupra si incepe sa se desprinda de pe margini..
Dupa ce s-a copt, o lasam sa se raceasca in tava, apoi o punem pentru cateva ore in frigider. Cand se raceste bine o scoatem din tava cu hartie cu tot, o portionam si deasupra cernem zahar pudra. Simplu de facut si tare buna!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete cu DULCIURI.








6 comentarii:

  1. Arata foarte bine .....cred ca este la fel de gustoasa!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună ziua!!!Am făcut prajiturica Adrada.Foarte gustasa...însă nu a iesit ca a dumneavoastră.De ce oare?Nu se văd straturile atat de bine.Au aceeași culoare la mine.Maro.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ,Mihaela! Poate nu ai incorporat albusurile uniform...nu stiu ce sa spun,nu mi s-a intamplat niciodata.Ma bucur in schimb ca a fost si pe gustul vostru.

      Ștergere
  3. Bună ziua, praf de copt nu se pune?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. La acest desert nu este nevoie sa folosim praf de copt. O seara buna.

      Ștergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!