19.02.2016

Prajitura frageda cu umplutura de mere

Aluat fraged de ti se topeste in gura si umplutura generoasa de mere cu aroma de vanilie si scortisoara. Eu o fac adesea si cu umplutura de dovleac sau branza. Este buna buna! 😋

Daca probati reteta mea de Prajitura frageda cu umplutura de  mere, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut.
     

      Aluat:
  • 450-500 g faina
  • 200 g unt sau 180 g untura
  • 4 linguri smantana
  • 2 galbenusuri
  • 100 g zahar(de preferat pudra)
  • 1 pliculet praf de copt
  • esente, coaja de lamaie (optional)
  • un varf cutit de sare
    Umplutura:
  • 2 kg mere(dovleac)
  • 150 g zahar(sau dupa gust)
  • 2 plicuri zahar vanilat
  • 2 lingurite de scortisoara sau dupa gust

Mod de preparare
Umplutura:
Merele se spala, se curata de coaja si scotoare si se dau pe razatoarea cu orificii mari. Se adauga zaharul, scortisoara, apoi se amesteca. Se calesc la foc iute pana scade zeama lasata. Se lasa la racit.
Aluat:
Intr-un castron se cerne faina si se amesteca cu praful de copt. Mai intai cernem  450 g si daca aluatul este prea moale se mai poate adauga faina pe parcursul framantarii. Se pun restul ingredientelor si se framanta rapid aluatul. Trebuie sa ne iasa un aluat putin mai moale. Se infasoara aluatul intr-o folie alimentara sau punga si se tine cel putin o jumatate de ora in frigider.
Dupa acest timp, se scoate aluatul din frigider se rupe din el aproape 3/4  si se intinde o foaie de dimensiunea tavii in care vom coace prajitura. Eu am intins aluatul direct pe hartie de copt, apoi l-am transferat cu totul in tava(25x35cm ). Merele calite si racite se aseaza peste foaie si se niveleaza.
Se intinde cu sucitorul aluatul ramas, apoi se taie in fasii cu o rola zimtata(cutit). Se aseaza deasupra merelor fasiile de aluat in forma de grilaj. Se da tava la cutorul preincalzit la foc mediu(180°C) pentru 40-50 de minute sau pana prajitura se rumeneste frumos. Portionam prajitura cand se raceste si o servim alaturi de cei dragi. Optional, se poate cerne deasupra prajiturii zahar pudra. Simpla si buna!
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete cu DULCIURI.

2 comentarii:

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!

COPYRIGHT Bunătăți din bucătăria Gicuței ©2016- 2024. Toate articolele și imaginile de pe acest blog aparțin autorului Bunătăți din bucătăria Gicuței. Orice multiplicare, copiere sau publicare a acestora fără acordul scris al autorului, se vor pedepsi conform legii in vigoare (Legea 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe.).